søndag 12. desember 2010

keep calm, its only christmas

3.Søndag i Advent allerede! Hjelp! Jeg har vært syk denne uka og kommet enda mer på etterskudd med alt som skal gjøres klart til Jul. Nå er heldigvis formen bedre så i kveld har jeg fått begynt å vasket rundt. Badet og kjøkkenet er nå skinnende rent.  Så var det bare å håpe det holder seg slik fram til Jul;o)

Ellers denne helgen dristet jeg meg på en handletur til Sverige, Sofia og pappan var for første gang alene hjemme, det gikk kjempebra selv om mor var fryktelig nervøs og masete før hun dro. Fikk handlet unna en del ekstragaver og kosemat. Selv om vi skal spise mye borte i Julen er det deilig å kose seg med litt tapas innimellom også.

Nå sover Sofia og jeg skal fortsette med Juleforberedelsene. Neste på lista er fløtekarameller. Her er oppskriften jeg bruker:

Fløtekarameller ca 40 stk:


1 ss smør el margarin

2 dl fløte

2 dl sukker

2 dl lys sirup

1 ts vaniljesukker



Til formen:

1 ts matolje el bakepapir



Smelt smør/margarin i en gryte.

Tilsett resten av ingrediensene.

Rør hele tiden!

Sjekk om karamellen er ferdig ved å helle et par dråper i et glass kaldt vann.

Karamellen er ferdigkokt hvis du kan trille kuler av karamelldråpene etter dem har vært i vannet.

Hell i formen og la den stivne.

Klipp eller skjær karamellen i biter når den har stivnet.

Pakk inn hver bit i folie.
 
Disse blir helt nydelige!
 
Dette må jeg minne meg selv på rett som det er. Ha en fin uke alle sammen! Husk å pust;o)

Og ikke glem å delta på Jule give-awayen! Den finner du HER.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar