onsdag 17. mars 2010

Wabi sabi?


Da jeg først leste om wabi sabi i rom123 ble jeg nysgjerrig og inspirert. Wabi sabi betyr ydmyk skjønnhet og bygger på filosofien om at ingenting varer evig, ingenting er helt ferdig og ingenting er helt perfekt.
For å følge denne stilen skal du kvitte deg med det overflødige og innrede enkelt. Det er vakkert og nydelig, og når jeg ser bilder inspirert av wabi sabi skulle jeg ønske at jeg ikke var den maksimalisten jeg faktisk er.

Da jeg bestilte varer til nettbutikken kom jeg over denne vakre ovnsfaste formen fra Rice. Den er ikke gammel og brukt, men den har et vakkert sart utrykk som fikk meg til å tenke på wabi sabi. Desverre passer den ikke inn på mitt kjøkken, men kanskje passer den på ditt?
Du finner den hos Deer Darling.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar